dinsdag 3 december 2013

Starkill en Amorphis * 3 december 2013, Patronaat - Haarlem



Setlist Starkill:
New Infernal Rebirth, Immortal Hunt, Fires of Life, Below the Darkest Depths, Strength in the Shadow, Sword, Spear, Blood, Fire en This is Our Battle; This is Our Day en Whispers of Heresy.
Setlist Amorphis:
Shades of Gray, Narrow Path, Sampo, Silver Bride, The Wanderer, Against Widows,
My Kantele, Into Hiding, Nightbird's Song, Vulgar Necrolatry, The Smoke, You I Need,
en Hopeless Days. Toegift: Sky Is Mine, Black Winter Day en House of Sleep.



Starkill



Amorphis!

Op dinsdag 3 december gingen Robin en ik Argo ophalen en reden daarna door naar het Patronaat in Haarlem. We troffen daar Bruce en Linda dus was het gezellige groepje voor vanavond compleet. In het voorprogramma stond de death metal band Starkill en deze 45 minuten waren best aangenaam. Ik ben niet zo'n enorme death metal fan maar veel nummers waren behoorlijk melodieus. Vooral het vele gitaarwerk beviel me erg goed, zanger Parker Jameson is namelijk tevens een geweldige gitarist. Na de pauze was het de beurt aan Amorphis. De band knalde er meteen in met het openingsnummer Shades of Gray. Om een lang verhaal kort te maken, het werd een wereldavond. Van begin tot het einde was het een aaneenschakeling van heerlijke nummers, een zeer goede afwisseling tussen de oude en nieuwe nummers. Diverse keren ontstond er een pit en de stemming zat er de gehele avond prima in. 




Toetsenist Santeri Kallio 

Zanger Tomi Joutsen is een enorme persoonlijkheid en heeft een geweldige stem. De man zingt zo gemakkelijk en heeft zo'n mooie stem, onbegrijpelijk dat deze band na al deze jaren nog maar in het clubcircuit staat en niet minstens in de Effenaar of 013 ofzo. Nadat we nog de nodige merchandise hadden gekocht, Argo 2 cd's, Robin een poster met handtekeningen en ik de vinyl versie van de laatste plaat Circle gingen we naar de parkeergarage. Na het afrekenen en de wandeling naar de auto bleek ik mijn kaartje kwijt te zijn. Deze was niet meer terug te vinden dus de avond eindigde nog met een spectaculaire stunt. Op de bumper van een andere auto ben ik de parkeergarage uitgescheurd, gelukkig reed ie goed door en remde niet. 




Zanger Tomi Joutsen


Gitarist Esa Holopainen


Aanstekelijke riffjes en intro's


Fantastisch optreden van een uitstekende band
Je ziet Robin tussen de benen door van gitarist Esa Holopainen staan
Links daarvan staat ook Linda, Argo en je ziet mijn arm (foto gemaakt door zanger Tomi Joutsen).


De setlist


Robin heeft een plectrum gekregen



Lees ook een review op: 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten