dinsdag 15 april 2014

Votum en Riverside * 15 april 2014, De Boerderij - Zoetermeer


Setlist Votum:
Vicious Circle, Steps In The Gloom, Cobwebs, Bruises, New Made Man en The Pun.
Setlist Riverside:
New Generation Slave, The Depth of Self-Delusion, Feel Like Falling, Out of Myself,
Acronym Love, Reality Dream III, Goodbye Sweet Innocence, Living in the Past,
We Got Used to Us, Egoist Hedonist, Escalator Shrine, Second Life Syndrome en Celebrity Touch.



Erg goed voorprogramma: Votum


Drumstel Riverside

Voor de vierde keer deze week naar een concert. Of ik dit erg vond? Nee integendeel ik vond het jammer dat deze vier in korte tijd alweer werden afgesloten. Kwam ook doordat Gotthard, Sonata Arctica en House of Lords erg leuk waren geweest en toch ook zo verschillend. Ook Riverside is weer compleet anders maar probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die niet van metal houdt. Jammer dat ik net als bij Gotthard alleen op pad moest, maar niemand van mijn concertmaatjes had zin. Nou dat was wel anders toen ik in de Boerderij kwam. Het was al aardig druk maar ik kon nog wel mooi vooraan staan. Later was de hut stampvol en stonden er zefs mensen in de toegangshal van de zaal. Ook op het balkon stond het rijen dik met mensen, hoezo is Riverside populair?



Gitarist Piotr Grudzinski met zanger/bassist Mariusz Duda


Toetsenist Michal Lapaj

Het podium voor het voorprogramma was over de gehele breedte maar twee meter breed en daar stond de band Votum. Goededag dit was nog eens een opener! Beter dan het hoofdprogramma is misschien wel wat overdreven maar dan kwamen ze wel heel dicht in de buurt. Hou deze band in de gaten! Na deze knaller begon de intro van Riverside en begon de band meteen met een knaller, New Generation Slave. Heerlijk nummer en de band wisselde de bekendere nummers vanavond af met een aantal verrassende keuzes. Vond niet alles even goed maar er zaten wel hele gave nummers tussen.



Mooi ingetogen gezongen nummer Goodbye Sweet Innocence


 
Geconcentreerd gitaarspel

De band oogde verder erg ontspannen en er konden regelmatig grapjes af. Ik kon me dat niet zo herinneren van de vorige keer in de Vorstin maar het was leuk om te zien. Ook waren er nummers bij waarop meegeklapt kon worden en dat is bij deze muziek niet zo heel standaard. De band speelde een hele lange set en mudvolle zaal reageerde daar dankbaar op. Na het nummer Escalator Shrine ben ik vast mijn jas (en laatste biertje) gaan halen en heb vanaf het balkon het laatste stuk van het optreden bekeken. Erg gave avond van een superstrakke band, de mannen zijn ongelofelijk goed op elkaar ingespeeld. Zo kwam er een mooi einde aan een week vol van concerten.



Vanaf het balkon





Geen opmerkingen:

Een reactie posten