vrijdag 23 januari 2015

Dead Lord en Wolf * 23 januari 2015 Cultuurpodium de Boerderij - Zoetermeer



Setlist Dead Lord:
Because of Spite, Mindless, Strained,
No More Excuses, Onkalo, Ruins en Hammer to the Heart.
Setlist Wolf:
Overture in C Shark, Shark Attack, The Bite, Skeleton Woman, My Demon, Voodoo,
Night Stalker, Evil Star, Frozen, Hail Caesar, I Will Kill Again,
Full Moon Possession, Skull Crusher, Venom, Speed On, Genocide en Killing Floor. 


De opstelling op het podium in het café

Deze keer was er niemand om met me mee te gaan maar zoals wel vaker weerhield me dat niet om gewoon alleen te vertrekken naar Cultuurpodium de Boerderij in Zoetermeer. Ik wilde tenslotte graag Wolf eens als headliner aan het werk zien. Toen ik mooi op tijd aankwam bleek beneden alles gesloten te zijn, zoals de gardarobe en de toiletten. Ik werd door de bewaker erop gewezen dat ook de zaal gesloten was vanavond...... Het concert was namelijk verzet naar het café! Ik had dit nog nooit eerder meegemaakt dus de kaartverkoop voor deze avond moet welhaast abobinabel geweest zijn. 

Dead Lord

De zang en de looks van Hakim Krim had wel wat weg van Phil Lynott

Het bleek een goede zet geweest te zijn van de organisatie want de 75 man/vrouw van vanavond gaven in het café nog wel een beetje het gevoel dat het redelijk vol was. Het podium was groot genoeg en ook leuk aangekleed. Om 20:30 uur precies begon support Dead Lord aan het optreden. Dit was zeker niet verkeerd, de muziek en zang was wel wat vergelijkbaar met Thin Lizzy (Because of Spite!) zonder dat dit storend was. De band was zeer enthousiast en de tijd die de band toebedeeld had gekregen was snel voorbij en dat is een altijd goed teken. Een lekker nummer om nog eens te luisteren is No More Excuses (wel het hele nummer want vanaf de vierde minuut gaat het pas goed los). 

De setlist van Dead Lord

De setlist van Wolf


De gespierde Zanger Niklas ‘Viper’ Stålvind van Wolf

Inmiddels had ik al een tijdje gezellig gekletst met fotograaf John Scheffers die helemaal vanuit Schouwen Duiveland naar Zoetermeer was gekomen voor Wolf. De band begon omstreeks 21:30 uur en de heerlijke instrumentale opener Overture in C Shark met alle gitaren vol op de voorgrond smaakte meteen naar meer. Helaas deed de microfoon van zanger Niklas ‘Viper’ Stålvind het bij de nummers Shark Attack en The Bite het nauwelijks. Gelukkig werd dit redelijk snel verholpen maar ondanks dat bleef het de gehele avond een beetje behelpen qua zang. Soms kwam het goed door maar op het moment dat de muziek wat massaler werd was de man vaak slecht te horen. Dit maakte dat het avondje toch wat tegenviel en ook de keuze voor de laatste nummers vond ik wat ongelukkig. Voor mij lag het hoogtepunt in het gedeelte Full Moon Possession, Skull Crusher, Venom en Speed On, dus voor de toegift. 

Er wordt naar me gewezen

Wolf

Bassist Anders ‘Tornado’ Modd "dook" nog even het publiek in 


Lees ook de reviews op:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten