woensdag 14 januari 2015

The Road Home en Vandenberg's Moonkings * 14 januari 2015 Tivoli Pandora - Utrecht



Setlist The Road Home:
Rebels, Teenage Dancer, Save Me, Janey, Too Cold To Run,
We're Coming Home, Always On The Run en Starting Over.
Setlist Vandenberg's Moonkings:
Line of Fire, Steal Away, Leave This Town, Feel It, Breathing, Close to You, Drum Solo,
Judgement Day (Whitesnake), Burning Heart (Vandenberg), Good Thing, Leeches,
Lust and Lies, Here I Go Again (Whitesnake), Nothing Touches en All Right Now (Free).


Lange route naar de Pandora zaal, 3 roltrappen en 2 trappen

Biertje?  

Support The Road Home

Heel eerlijk gezegd was ik niet gegaan naar Vandenberg’s Moonkings als ze niet zo dicht bij huis hadden opgetreden. Dit ook omdat ik ze afgelopen jaar had gezien op Fortarock en dat viel me niet mee en dan ben ik nog vriendelijk………… Maar goed, samen met Hanssi in de bus naar Tivoli en omdat we iets te vroeg waren zijn we eerst een biertje gaan drinken in het inpandige cafĂ© Het Gegeven Paard. We werden hier uiterst vriendelijk ontvangen en behandeld door de mensen achter de bar en kregen ook nog wat lekkere hapjes bij ons biertje. Voor herhaling vatbaar en de volgende keer gelijk maar eens een hapje eten bij deze tent. 


De basgitarist heeft het naar z'n zin

Setlist van de The Road Home

Vandenberg's Moonkings

We waren mooi op tijd in de zaal, deze keer in de Pandora (capaciteit 700 bezoekers) en konden mooi vooraan staan. Rob Sneltjes was er ook met zijn vriendin, nu eens niet als fotograaf maar gewoon als bezoeker (al kon ie het niet laten en had hij toch stiekem een kleine pocketcamera meegenomen...). Nog kennis gemaakt met twee leuke gasten die afgelopen zondag net als ik ook bij Sabaton waren geweest in 013. Ze gaan ook elk jaar naar Graspop, dus kom ik ze vast nog weleens tegen. Support was vanavond The Road Home en dat was ondanks het enthousiasme van de mannen niet zo aan mij besteed. Lekkerste en meest dynamische nummer vond ik het allerlaatste wat ze vanavond speelden, jammer dat de band niet wat meer van dit soort nummers heeft. 

Adje

En nog een keer Adje

Daarna was het tijd voor Adje met zijn band. Na 16 jaar afwezigheid is de man weer met een stel jonge honden op pad. Na een wat lastige start, de zang kwam niet helemaal lekker door in het eerste nummer, werd het een puik optreden. Wel errug jaren tachtig maar dat mocht de pret niet drukken. Wel een groot verschil met Fortarock en ik ben blij dat ik ze nog een “kans” heb gegeven. Diverse composities en ook qua zang neigen regelmatig naar Led Zeppelin en dat is bepaald geen straf voor de oortjes. Moet toch zeggen dat de zanger Jan Hoving me bevalt, de man heeft een lekkere heldere stem. 


Genoeg pedalen

Natuurlijk passeerden er een aantal “oude krakers”, het lekkere Judgement Day en Here I Go Again (beide van zijn tijd uit Whitesnake) en natuurlijk Burning Heart (van zijn toemalige band Vandenberg). Het fijne avondje werd in stijl afgesloten met de toegift All Right Now van de Free. Jammer dat het me niet gelukt is om een plectrum te bemachtigen voor mijn jongste zoon en gitarist Robin maar met een setlist van beide bands gingen we weer tevreden op weg naar huis nadat we nog een snackje hadden genuttigd op Hoog Catharijne. 


Veel plezier op het podium

En ook er voor......
Links op de foto sta ik (foto gemaakt door Rob van Dalen)


Setlist van Vandenberg's Moonkings


Lees ook een review op:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten