woensdag 2 december 2015

The Dead Daisies en Whitesnake * 2 december 2015, Tivoli Ronda - Utrecht


Setlist The Dead Daisies:
War Pigs @Tape, Midnight Moses, Evil, Mexico, Hush, Lock 'n' Load,
With You and I, Angel in Your Eyes, Devil Out of Time en Helter Skelter.
Setlist Whitesnake:
My Generation @Tape, Burn, Bad Boys, Love Ain't No Stranger, The Gypsy, Give Me All Your Love, You Keep on Moving, Ain't No Love in the Heart of the City, Guitar Solo, Mistreated, You Fool No One, Drum Solo, Soldier of Fortune, Is This Love, Fool for Your Loving, Here I Go Again, Still of the Night en We Wish You Well @Tape.


Mooie aankondiging bij de ingang


Hans, Tom en ik proosten!

Whitesnake ontbrak nog op mijn bucketlist, had eigenlijk nooit zo de behoefte gevoeld om hier naartoe te gaan. Nu de band bijna in mijn achtertuin kwam optreden moest het er maar eens van komen. Met Hans en Tom waren we zo in de stad en vonden aan de linkerzijde behoorlijk vooraan bij het podium een mooi plekje. We moesten de volgende dag vroeg werken dus hadden we binnen een half uur al twee halve liters naar binnen geklokt... We troffen Sjaak en Rens en ook mijn collega Luuk was er, In het voorprogramma The Dead Daisies. Ik had de band afgelopen juni op Graspop gezien en was verheugd deze geroutineerde jongens vanavond nog eens te zien. 

The Dead Daisies

Gitarist Richard Fortus (Guns 'n Roses en Thin Lizzy)

Met muzikanten die een historie hebben bij bands als Guns N' Roses, Thin Lizzy, Whitesnake, Foreigner en Ozzy Osbourne kun je natuurlijk wel wat verwachten. Het was goed maar toch sprong de vonk niet helemaal over. Dit had onder andere te maken met het feit dat de zang (van de wel uitstekende frontman John Corabi) niet helemaal goed doorkwam. Wel heerlijk solowerk was er van gitarist Richard Fortus, echt een topper. Na deze lekkere opwarmer was het dan tijd voor Whitesnake. 


Zanger John Corabi (onder andere The Scream en Mötley Crüe)
en drummer Brian Tichy (onder andere Whitesnake, Billy Idol, Foreigner en Ozzy Osbourne)


Het mooie logo van Whitesnake

Het werd een zeer geslaagde avond, David Coverdale was prima bij stem en er werden een aantal hele lekkere nummers gespeeld. Zo werd er geopend met het heerlijke Deep Purple nummer Burn en werd gevolgt door Bad Boys. Daarna kachelde het wat in totdat de boel weer los werd geschud met Ain't No Love in the Heart of the City. Wat mij betreft was één van de hoogtepunten het geweldige Deep Purple nummer Mistreated. Ook Soldier of Fortune vond ik heerlijk maar dat komt ook door wat oude herinneringen. 


Whitesnake


Gitaartrio

Met de nummers Is This Love en Fool for Your Loving heb ik persoonlijk niet veel maar de twee afsluiters maakten de avond weer helemaal goed. Here I Go Again is een superleuk livenummer waarmee de de zeer (over)volle zaal in extase raakte. De band ging even weg maar met Still of the Night werd een prima avond afgesloten. Heb er dan ook geen seconde spijt van gehad dat ik erbij geweest ben. Het kan zomaar de laatste keer zijn geweest dat we David met zijn band Whitesnake in Nederland in actie hebben gezien. 


David Coverdale was nog goed bij stem


Beetje tegenlicht


Tof optreden


De band en de zaal genoten


De band bedankt het publiek


Er werd behoorlijk wat bier gedronken


Plectrum van gitarist Joël Hoekstra


Hieronder mijn eigen gemaakte filmpje (met m'n smartphone)
van Whitesnake (Soldier of Fortune) op youtube:



Hieronder mijn eigen gemaakte filmpje (met m'n smartphone)
van Whitesnake (Here I Go Again) op youtube:






Lees ook een review op: 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten