donderdag 3 maart 2016

Daddy Long Legs en Jesco * 3 maart 2016, DB's - Utrecht



Setlist Jesco:
Long Black Road, Dominique, Crow Black Chicken, Just Business, Golden Teeth,
How We Were made, Bo Diddley, Love Auction, Brian And His Brown Eyed Chicks
en The Stew. Toegift: Mean Motherfucker/King Louis.
Setlist Daddy Long Legs:
Blood From a Stone, Evil Eye, Motorcycle Madness, Castin' My Spell,
Death Train Blues, I Feel So Electric, Long John's Jump en Shackin' Up.

Jesco

Elke keer kwam de datum niet lekker uit maar eindelijk kon ik weer eens naar Jesco op donderdag 3 maart in DB's te Utrecht. De band speelde in het voorprogramma van Daddy Long Legs en ik moest me natuurlijk eerst een beetje oriĆ«nteren op deze voor mij totaal onbekende band. De muziek ligt erg in de lijn van Jesco dus dit ging een avondje van een Blues, Roots, Punk, Americana en Country mix worden. Na een bakkie koffie bij ons thuis kon ik met Argo en Saskia meerijden dus na aankomst in DB's konden we een lekker koud biertje pakken. Er waren nog een heleboel andere bekenden, Nikki, Erik, Allert, Karina, Gijs, Diede, Rens, Rianne en natuurlijk alle bandleden van Jesco. Dit ging dus vast en zeker een gezellig avondje worden. 


Jesco


Joran op de bas in de schijnwerper

Jesco mocht een half uurtje spelen en de zaal was lekker gevuld. Het was voor mij twee jaar geleden dat ik de band voor het laatst gezien had en ik moet zeggen ze hebben een flinke stap gemaakt. Een goede set met afwisselende nummers (de laatste keer vond ik het wat eentonig worden) en de band maakte een volwassen indruk. Snellere nummers werden afgewisseld met wat rustige en langzamere nummers en de zaal deed lekker mee. Na afloop werd er volop geroepen om een toegift en de band kon niet anders dan voldoen aan deze vraag. Erg geslaagd en een prima opwarmer voor de hoofdact. 


Berend op de Banjo


Alle bandleden van Jesco

Daddy Long Legs begon lekker maar na een minuut of twintig was ik het wel even zat. Mooi moment om even naar het toilet te gaan en wat biertjes te gaan halen. Toen ik terugkwam zat ik er wat beter in en hebben we flink staan hossen op de aanstekelijke Bluespunk en hebben veel lol gehad. De drummer ging nog de zaal in en ging languit liggen met zijn maracas (sambaballen) op de grond, dit veroorzaakte natuurlijk de nodige hilariteit. Net zoals het slaan op de trom met daarop het nodige bier. We hebben na afloop nog heel lang aan de bar nagekletst en met een auto volgeladen (7 personen) heeft Saskia ons weer netjes thuisgebracht. 


\
Berend op gitaar, Loek op drums en Joran op bas


De setlist van Jesco


Daddy Long Legs


Murat Akturk op gitaar


Daddy Long Legs lead vocals, gitaar en mondharmonica


Op de trommel met bier


Drummer Josh Styles ligt met zijn sambaballen op de grond






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten