maandag 7 november 2016

Billion Dollar Babies, Dynazty, The Vision Bleak en Pain * 7 november 2016, 013 - Tilburg


Setlist Billion Dollar Babies:
I Want to See You Burn, The Junkies Ball, The Game,
President PayneOne en Everyone's in Love with a Chemical God.
Setlist Dynazty:
The Human Paradox, The Northern End, Raise Your Hands,
Incarnation, Titanic Mass en Starlight.
Setlist The Vision Bleak:
From Wolf to Peacock, The Night of the Living Dead, Carpathia, The Kindred of the Sunset, Into the Unknown, Descend Into Maelstrom, Kutulu!, Wolfmoon en By Our Brotherhood With Seth.
Setlist Pain:
Designed to Piss You Off, Suicide Machine, The Great Pretender, A Wannabe, Zombie Slam, Monkey Business, End of the Line, It's Only Them, Pain in the Ass, I'm Going In, Coming Home, Black Knight Satellite, Call Me, Starseed, Dirty Woman en Same Old Song. Toegift: Shut Your Mouth.


Billion Dollar Babies


Leuke rock maar ik hoorde er geen Alice Cooper in


Zanger Frankie Rich

Dankzij de Lords of Metal stond ik op maandagavond 7 november in de Jupiler zaal in 013 Tilburg, mijn dank daarvoor nog! Argo had wel zin om met me mee te gaan en na een spannende reis in volle treinen en vertragingen kwamen we wonderwel toch nog mooi op tijd in Tilburg aan. Na een lekkere en goedkope uitsmijter bij De Ritz, het opbergen van de jassen en een eerste biertje liepen we bij de eerste tonen van Billion Dollar Babies de zaal in. Als grote Alice Cooper fan wilde ik deze band graag zien maar hoewel het een aardig rockbandje is had het helemaal niets met Alice te maken. Niet qua uitstraling maar ook qua muziek niet. 


Dynazty


4x de gitaristen Love Magnusson en Mikael Lavér


De leuke en enthousiaste bassist Jonathan Olsson

Toen was het tijd voor de powermetal band Dynazty. De laatste release van de band Titanic Mass werd geproduceerd door Peter Tätgren, de man die later op deze avond met Pain het podium zou gaan beklimmen. Dit werd een erg leuk optreden met energie en snelheid zoals we dat kennen van bijvoorbeeld Dragonforce. Ook het enthousiasme van de band was erg groot, de bassist spande daarbij de kroon en gaf ook nog eens een heerlijke solo weg. Op deze manier raakten we alvast lekker in de stemming. 


Ulf Theodor Schwadorf


The Vision Bleak

Daarna iets totaal anders, The Vision Bleak uit Duitsland. Stond al jaren op mijn lijst, had de band nog nooit live zien optreden. Ook hiervan kon ik flink genieten, het is dan wel geen Moonspell maar er zitten een aantal nummers in de set waarbij men wel akelig dicht in de buurt kwam. Deze gothic metal band had ook net een nieuwe zeer goed ontvangen plaat uitgebracht en daar werden ook een paar nummers van gespeeld. Zanger Ulf Theodor Schwadorf (Markus Stock) had er vanavond veel zin in en dat sloeg over op het publiek.


Sfeervol


Allen B. Konstanz en Ulf Theodor Schwadorf

Wat mij betreft was het erg leuk dat we vanavond eens een keer niet allemaal bands uit hetzelfde genre hadden. We begonnen met een hard rock band, daarna een powermetal band, een gothic metal band en nu was het dus tijd voor de industrial metal band Pain! Tsja, wat moet ik hier nu verder over zeggen. Het was van het begin af aan één groot feest! Er werd gezongen, gesprongen en de handjes gingen in de lucht. Het geluid was perfect, ik had de band in het verleden twee keer eerder gezien en toen was het veel te hard geweest. 


Pain


Ging goed los

De band speelde al snel in de set een hoop krakers, Suicide Machine, The Great Pretender, Zombie Slam, Monkey Business en End of the Line kwamen voorbij en ik dacht dat Peter al zijn kruit verschoten had, maar in tegendeel de band beschikt inmiddels over genoeg super werk om anderhalf uur probleemloos vol te knallen. Natuurlijk werden ook een aantal nieuwe nummers ter gehore gebracht, zoals Designed to Piss You Off, Call Me, A Wannabe, Pain in the Ass, Black Knight Satellite, Coming Home en Starseed. Maar afgesloten werd er met toch nog een hoop grote hits als It's Only Them, I'm Going In, Dirty Woman en Same Old Song. Met de toegift Shut Your Mouth ging het dak eraf. Het was een geweldige avond en voor herhaling vatbaar! 


The Great Pretender


4x Peter Tätgren


Gaaf podium


Bassist André Skaug


En wie piept daar achter het gordijn te voorschijn? Joakim Brodén van Sabaton!


Alle foto's van deze avond: https://photos.google.com/


Pain - Great Pretender (filmpje gemaakt met mijn smartphone)


Pain - End of the Line


Pain - Shut Your Mouth (gedeelte) 




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten